Brand Code
From the sum of his or her life experiences, every person develops very specific, individual value attitudes on which his or her behavior and assessment of the environment are based. Brands that address and support this code of values receive more attention, are rated significantly better and are bought at higher prices than brands that fail to do so.
Successful brands are therefore those whose image communicates a clear set of values. They convey orientation, trust and quality to their consumers and become a projection surface for their personal code of values. And brands increasingly function communicatively: via the content, the story.
In our digitalized world, new tools, channels and formats are constantly emerging in which a brand should communicate with its target group. In order to be able to react flexibly to the permanently changing environment and to interact with it, companies should rely on simple, modular, combinable codes in their appearance instead of complex and rigid design rules. What holds a brand together at its core and across all touchpoints is not something purely formal: not a logo, not a font, and not even a color code. But an idea.
Understanding the personality of a brand in its entirety and developing a sustainable guiding idea across all touchpoints in accordance with its code of values is the foundation of a strong brand. And that's what we call a brand code.
Analyse
|
|
- Zielgruppendefinition und -Analyse
- Entwicklung von Personas
Strategie
- Markensteuerrad
- Golden Circle
- Brand Holosphere Model
- …
- Einzelmarkenstrategie
- Dachmarkenstrategie
- Unternehmensmarke
- Hybride Markenarchitektur
- Markenattraktivität: Was macht uns für den Kunden attraktiv?
- Differenzierung: Was unterscheidet uns vom Wettbewerb?
- Glaubwürdigkeit: Wo sind unsere Glaubwürdigkeitsgrenzen?
DNA
Von besonderer Wichtigkeit ist die Bestimmung der Markenkernwerte
- Die Kernwerte sind die Essenz dessen, was eine Marke einzigartig, überlegen, werthaltig und erfolgreich macht
- Sie geben an, wofür eine Marke steht, woran sie glaubt und sind langfristig stabil
- Gemeinsam mit unseren Kunden definieren wir relevante Markenattribute z.B. anhand von Polaritätenprofilen
- Unser speziell entwickelter Attribute-Workshop ermöglicht
die Zuordnung eines passenden Archetypen
Eine starke Marke verfügt über eine zentrale Story.
- Bei der Definition einer Brand Story werden Markenelemente wie der Brand Purpose, Kompetenzen und Benefits berücksichtigt
- Auch die Auseinandersetzung mit dem Konzept der Archetypen ist in diesem Zusammenhang sinnvoll
By translating brand core and attitude into flexibly combinable "brand codes", we enable brands to react agilely to new requirements, markets and target groups. Through clear positioning combined with a supporting idea as a media-neutral guardrail, our work makes companies and products future-proof in their appearance.
Brand Codes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eine erfolgreiche Markenpersönlichkeit hat immer auch einen unverwechselbaren Tone of Voice.
|
|
|
Ausgewählte Arbeiten
Alle Projekte →
Prozessbeispiele
Beispiel 1
| Beispiel 2
| Beispiel 3
|
Die Leistungspakete dienen nur als grobe Projektbeispiele.
|
|
|
Die Leistungspakete dienen nur als grobe Projektbeispiele.
|
|
|
Die Leistungspakete dienen nur als grobe Projektbeispiele.